Ćwiczenia te są łatwe do wykonania i zapewniają natychmiastową ulgę. Każda osoba cierpiąca na rwę kulszową powinna skonsultować się z fizjoterapeutą.

Ból rwy kulszowej to coś, z czym wielu z Was jest zaznajomionych. Może być przeszywający i rozdzierający od wewnątrz. Zawsze pojawia się w nieoczekiwanym momencie.

Twój fizjoterapeuta zaleci Ci ćwiczenia, które pomogą Ci, wraz z silnymi lekami. Dwa ćwiczenia, które działają cuda, zostaną Ci pokazane. Rwa kulszowa jest najdłuższym nerwem w naszym ciele. Jeśli odczuwasz ból, najprawdopodobniej rwa kulszowa ma stan zapalny lub jest zakleszczona.

Ból utrudnia normalne funkcjonowanie. Ekstremalny ból może być spowodowany przez każdy ruch. Istnieją ćwiczenia i leki, które mogą pomóc Ci złagodzić lub zmniejszyć ból.

Przyczyny bólu

  • Przeciążenie kręgosłupa
  • Podnoszenie ciężarów
  • Cukrzyca;
  • Częstym zjawiskiem jest hipotermia
  • Choroby zakaźne: bruceloza i gruźlica;
  • Zatrucie truciznami, lekami lub toksynami
  • Zaburzenia metaboliczne
  • Stwardnienie rozsiane
  • Nadużywanie alkoholu lub innych środków odurzających.

Co możesz zrobić, aby zmniejszyć ból?

Ćwiczenie 1

Połóż stopy płasko na równej powierzchni. Delikatnie zegnij nogę. Trzymaj wyprostowaną nogę obiema rękami. Powoli, delikatnie pociągnij nogę do siebie. Utrzymaj tę pozycję przez 30 sekund. Delikatnie opuść nogę na podłogę. Powtórz ten proces z przeciwną nogą.

Ćwiczenie 2

Umieść stopy płasko na gładkiej powierzchni. Kolana powinny być ugięte. Skrzyżuj nogi i podeprzyj je rękoma. Pozostań w tej pozycji przez około 30 sekund. Możesz wracać do pozycji wyjściowej kilka razy.

Ćwiczenia te można łączyć, ale należy najpierw skonsultować się z lekarzem, aby upewnić się, że nie pogorszą one stanu zdrowia. Ten rodzaj schorzenia jest poważny. Nie próbuj się ośmieszać. Będziesz musiał wykonywać tę czynność codziennie, jeśli zostałeś zatwierdzony.

Ćwiczenia te mogą być powtarzane regularnie, aby zapewnić szybszy powrót do zdrowia.