Ćwiczenia te można wykonywać we własnym domu. Oszczędza to czas i pozwala uniknąć wizyt u kręgarza.

W ciągu zaledwie kilku minut można uzyskać ulgę dla kręgosłupa szyjnego. Czescy fizjoterapeuci zalecają, aby najlepszym sposobem leczenia był masaż stóp.

Odczuwasz ból w szyi lub skurcze? Rozwiązaniem problemu mogą być stopy. Wielu fizjoterapeutów uważa, że stopy mają kluczowe znaczenie dla zdrowego kręgosłupa. Masaż stóp to świetny sposób na uzyskanie ulgi.

Na stopach znajdują się punkty akupresurowe. Można je wykorzystać do łagodzenia wielu dolegliwości i poprawy jakości snu. Codziennie poświęcaj czas na pielęgnację stóp. Regularne kąpiele stóp mogą pomóc w zmniejszeniu obrzęku, bólu i zmęczenia.

Namocz stopy w 6 szklankach ciepłej wody z dodatkiem 1 szklanki octu z jabłek. Pozostaw je na jakiś czas do wyschnięcia. Zmniejszy to opuchliznę i uczucie mrowienia w stopach.

Proste ćwiczenia, które zwiększają siłę i moc

Prosty zestaw ćwiczeń opracowany przez szanowanego fizjoterapeutę może szybko złagodzić ból i zapobiec przyszłym problemom. Istnieją proste sposoby na szybkie złagodzenie bólu.

Pięty do góry

Od tyłu chwyć się oparcia krzesła. Zegnij jedno kolano i unieś łydkę w bok. Powoli przenieś ciężar ciała na drugą stronę. Następnie stań na palcach stóp. Przytrzymaj się krzesła i wyprostuj palce stóp. Powoli wracamy do poprzedniej pozycji. Powtarzaj tę czynność przez około 10-15 razy na każdą nogę. Dzięki temu zwiększysz siłę kolan i zmniejszysz ból.

Chodzenie na palcach

Jest to gimnastyka, którą dzieci mogą wykonywać podczas wykonywania prac domowych. Można poruszać palcami stóp przez 10-15 minut. Chodzenie na palcach wzmacnia stopy i zapobiega skurczom.

Ruchy okrężne palców u stóp

Ważne jest wzmacnianie kostek, ponieważ to na nich opiera się całe nasze ciało. Stojąc lub siedząc, podnieś jedną nogę i rozstaw stopę. Zrób kółka palcami stóp. Powtórz tę czynność 10 razy zgodnie z ruchem wskazówek zegara i 10 razy przeciwnie do ruchu wskazówek zegara. Następnie powtórz tę samą czynność dla drugiej stopy.

Opór

Owiń elastyczną tkaninę lub taśmę do ćwiczeń wokół mebli. Owijamy taśmę wokół stabilnego mebla, np. stołu. Wyprostuj prawą nogę. Następnie zaczepiamy nad nią stopę. Lewa noga powinna być zgięta, a prawa podwinięta pod prawą nogę. Powoli przyciągnij zahaczoną stopę do siebie. Ćwiczenie można powtórzyć 10-15 razy, a następnie zmienić stronę. Dzięki temu wzmocnisz mięśnie łydek i ud.

Zgięcia palców

Tego ćwiczenia można się nauczyć na lekcji w-fu. Należy zgiąć palce u stóp, aby chwycić długopis leżący na ziemi. Czynność tę należy powtórzyć piętnaście razy dla każdej stopy. Pozwoli to zmniejszyć ból i skurcze stóp.

Masaż stóp piłką

Połóż na podłodze piłkę tenisową, aby poprawić kondycję stóp. Aby wyregulować ustawienie kostek, połóż stopę na piłce tenisowej. Masuj stopy piłką tenisową, przesuwając ją od pięty do czubka. Dzięki tej metodzie możesz się zrelaksować, poczytać książkę lub po prostu pooglądać telewizję.

Akupresura przynosi natychmiastową ulgę

Jeśli Twoje stopy są zmęczone lub obolałe po długim dniu, zlokalizuj punkty akupresury przedstawione na zdjęciu. Punkty te znajdują się między dwoma ostatnimi i pierwszym palcem stopy. Połóż kciuki na stopach na 10-15 minut i delikatnie masuj. Masaż ten pozwoli rozluźnić napięte mięśnie szyi.