Oto najważniejsze domowe sposoby na złagodzenie bólu pleców. Pamiętaj.

To są najlepsze domowe sposoby na złagodzenie bólu pleców

Ból pleców to najbardziej uporczywy i dotkliwy ból, jaki możemy odczuwać. Często staje się on nie do zniesienia. Może utrudniać stanie lub siedzenie. Warto zapoznać się ze sprawdzonymi metodami łagodzenia bólu.

Dla zachowania zdrowego kręgosłupa i powrotu do zdrowia po urazach niezbędna jest fizykoterapia. Ćwiczenia te są zalecane przez doświadczonych kręgarzy i neurologów. Jeśli będziesz postępować zgodnie z instrukcjami, ćwiczenia te możesz wykonywać w domu. Ćwiczenia te nie wymagają specjalnego sprzętu i są bardzo proste do wykonania.

Ćwiczenie 1:

Rozpocznij od stania plecami do ściany, a następnie zrób krok w jej kierunku. Następnie opieramy barki i łopatki o ścianę. Ramiona powinny być ustawione pod kątem. Przyciśnij łokcie do ściany, aby rozluźnić ramiona.

Ćwiczenie to należy powtórzyć około 15-20 razy. Podczas tego ćwiczenia należy wywierać określony nacisk na przeponę. Dzieje się tak dlatego, że oddychając przez przeponę, w jamie brzusznej wytwarza się podciśnienie. Dzięki temu krew żylna nie wysycha. Zwiększa to krążenie krwi w całym organizmie.

Ćwiczenie 2:

To ćwiczenie można wykonać na kanapie lub na ziemi. Połóż dłonie na ziemi lub na kanapie. Następnie połóż dłonie blisko miednicy. Następnie zrób wydech i podnieś miednicę tak wysoko, jak potrafisz.

To ćwiczenie powinno być wykonywane w taki sam sposób jak poprzednie, z 15-20 powtórzeniami. Czasami ból jest zbyt silny, aby podnieść miednicę. Wystarczy przycisnąć miednicę do powierzchni i zwolnić. Zwiększy to przepływ krwi do odcinka lędźwiowego kręgosłupa.

Ćwiczenie 3:

Jest to świetny sposób na zmniejszenie bólu w okolicy kości krzyżowej. Ćwiczenie to polega na leżeniu na plecach na kanapie lub na ziemi i podnoszeniu nóg do kolan. Jeśli jest to niemożliwe z powodu silnego bólu, można również podeprzeć głowę na stołku lub niskim taborecie. Wykonaj wdech i umieść ręce za głową. Szyja powinna pozostać wyprostowana.

To ćwiczenie należy powtórzyć co najmniej 50 razy. Stopniowo zwiększaj liczbę powtórzeń. W ten sposób rozwiążesz problemy z bólem pleców i żylakami. Ćwiczenie to może być stosowane w leczeniu hemoroidów, problemów z kręgosłupem lędźwiowym i innych.

Ćwiczenie 4:

Połóż ręce na klatce piersiowej i połóż się płasko na brzuchu. Połóż dłonie na macie. Nie odciągaj ich od siebie. Następnie dociśnij pośladki do pięt.

Na początku możesz odczuwać ból, ale powinien on ustąpić po kilku powtórzeniach. Ćwiczenie można powtórzyć do 20 razy. Jeśli ból nasila się z każdym powtórzeniem, należy przerwać wykonywanie ćwiczenia.

Ćwiczenie 5:

Można je wykonać, leżąc płasko na plecach. Następnie wyciągnij ręce przed siebie i przyciągnij kolana do klatki piersiowej. Następnie przytul się do partnera. Powtórz ćwiczenie 15-20 razy. Podczas tego ćwiczenia należy zwracać uwagę na prawidłowe oddychanie przeponowe.

Ćwiczenia te nie powinny powodować bólu. Jeśli tak jest, nie należy ich wykonywać.